Q&A

Heb je een vraag over het nieuwe knooppuntennetwerk Veluwe? Kijk dan eerst of je vraag hier bij staat. Als je het antwoord niet kunt vinden dan kun je ons bereiken via het contactformulier.

Wanneer is het nieuwe netwerk op de Veluwe klaar?

Op 6 april 2017 zijn de laatste nieuwe routes bewegwijzerd. Dat betekent dat het netwerk voor de gebruiker helemaal klaar is. In mei en juni 2017 worden nog wel oude routebordjes vervangen of verbeteringen in de bewegwijzering doorgevoerd. Dit leidt niet tot overlast. Dit betekent dat het nieuwe netwerk voor de gebruiker helemaal klaar is!

Kan ik mijn fietskaart nog gebruiken?

Nee, eigenlijk niet. Het netwerk op de Veluwe is aanzienlijk uitgebreid en dit betekent dat er niet alleen nieuwe routes, maar ook 210 nieuwe knooppunten bij zijn gekomen. In een aantal gevallen zijn oude knooppunten verplaatst of hebben deze een ander nummer gekregen. Het is dus beter om een nieuwe fietskaart aan te schaffen. Wie niet direct een nieuwe kaart wil kopen kan natuurlijk ook gebruik maken van de informatiepanelen die op de knooppunten zijn geplaatst, deze zijn voorzien van een nieuwe kaart.

Waar vind ik kaarten van het nieuwe netwerk

Wij geven geen fietskaarten uit van het nieuwe netwerk. De meeste grote uitgevers hebben nieuwe fietskaarten gemaakt, deze zijn bijvoorbeeld verkrijgbaar bij VVV-kantoren, de recepties van hotelsĀ en campings, boekhandels of op internet.

Staat het nieuwe netwerk ook in de routeplanners of apps?

Ja, het nieuwe netwerk is beschikbaar gesteld voor routeplanners en de aanbieders van apps. De aanbieder van de routeplanner of app is zelf verantwoordelijk voor het opnemen van de nieuwe routes. Voor zover ons bekend hebben alle grotere aanbieders dit inmiddels gedaan.

Ik heb een fout of beschadiging gezien, wat moet ik doen?

We doen erg ons best om het knooppuntennetwerk compleet en duidelijk te laten zijn. Toch kan het gebeuren dat bordjes worden beklad of gestolen, of dat bijvoorbeeld begroeiing het bordje moeilijk vindbaar maakt. Dat lossen wij graag snel op, zodat andere gebruikers hier geen last meer van ondervinden. Via het meldpunt kun je onderweg of thuis een melding eenvoudig doorgeven. Wij doen ons best om een melding zo snel mogelijk af te handelen.

Ik ben ondernemer en wil graag een informatiepaneel bij mijn bedrijf, kan dat?

Ja, dat is mogelijk. Informatie hierover kan worden aangevraagd door ons een berichtje te sturen.

 

 

Nieuwsbrief ontvangen?!

Op de hoogte blijven van de laatste updates en informatie? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!